Wednesday, March 24, 2010

today..

sampai uni - 10.30am
balik - 4.15pm lepas kelas tutorial..

ow ye tak cerita pun hal kelas tutorial kelas ni..Alhamdulillah start sem awal mac hari tu dapat offer jadi casual tutor untuk Physics 1 course bagi engineering students..

aku try email coordinator fizik last year lepas settle down everything, sebab kawan ofismate ni kata, memang standard student postgrad sini tutoring, like normal thing, kekadang SV yg suruh utk tolong diorang, tapi SV aku takda pun suruh..

kenapa aku decide nak apply ajar fizik? sebab aku takleh lari dari fizik, heheh...rasa cam sayang basic knowledge yg 'very stroongg' inih disia siakan begitu sahaja...(cewahh...)

so kelas nya setiap rabu , 12.30 to 4.30, dua sesi, 2 hrs per session , aku dapat 4 hrs tutoring..bayarannya tak banyak, seriously, banding dengan member ofismate aku dapat bila tutoring kat school engin, aku ni cam servicing kat applied sciences school..see ada juga haa applied sciences school kat sini...

rabu memang hari balik awal, bila habis tutoring je aku cabut ke melbourne central catch 4.45pm train...

anyway, ada gak kerja study yang aku buat tadi, cari cari balik MATLAB curve fitting work yg mungkin ada kat dalam mana2 3 thumbdrive yg ada dgn aku sekarang........hampehh, takada..alamak..kena fikirkan plan B, C, D, etc...

Plan B: email kenkawan kat B212, FSG, mintak tolong godekkan ex-PC kat ofis, sebab masa buat master dulu, buat curvefitting guna PC ofis tu..harap harap ada...DONE

Plan C: kalau Plan B tak jadi, kena try email Gie tanyakan tesis Dr Suganthi yg ada equation utk MATLAB curve fitting tu..

Plan D: kalau dua dua tak jadi, kena try sendiri develop balik equation tu dan masukkan dalam toolbox MATLAB ni..

Plan E: doa harap harap tak sampaila ke Plan E..

aminn..

credit to: Kak Tini, thanks tolong usahakan godek PC kat ofis tu yee...kalau dapat ALhamdulillah, tak dapat nak buat camne...

tawakkal dan doa..

No comments: