Monday, December 4, 2006

langgar buntut

jumaat lepas, genap 1 disember 2006, aku dalam perjalanan ke tempat kerja seperti biasa membawa baby muhammad, sampai di jalan subang berdekatan traffic light kereta hadapan aku break secara tiba-tiba, nasib baik aku sempat break, walau sedikit terhoyong hayang dibuatnya, tapi yang aku sakit hati tu, orang belakang pula tak sempat break, lalu apa lagi, buntut kenari ku pun kemeklah, nasib baik sedikit. Rupanya jadi accident berantai, campur kereta aku jadi empat buah yang terlibat, nasib baik husband ku ada berdekatan , aku dahlah panik dengan muhammad yang tak berhenti menangis nasib baik hubby ku ada...baby muhammad pun Alhamdullillah dia duduk dalam carseat, kalau tak aku pun tak tau apa akan terjadi pada dia.Hentaman dari belakang tu agak kuat juga....apa apa pun selesai settle di balai, aku tak kena samanlah sebab aku tak langgar orang, orangyang langgar aku berturutan sampai belakang yang kena...pengajarannya..jangan ikut kereta hadapan terlalu dekat, bimbang kita terlanggar orang kerana apa apa hal pun yang langgar kita yang bersalah kerana tak elert...and another thing..jangan bergaduh dengan suami, bimbang pagi-pagi kalau apa apa hal emergency, suami juga yang dicari dulu..kang terkulat-kulat jadinya hehehe!!!

No comments: