Thursday, October 28, 2010

M disease

semalam jiwa ada sikit kacau..sket je..dah tua tua ni takleh fikir lebih lebih sangat, nanti makin cepat tua...muhammad tido awal belum pukul 9pm...kakak berdua selepas ngaji dan buat kumon aku bagi diorang layan tv...aku...?? mula mula layan study, yelah seminggu dua ni asyik susah hati sebab rasa lost, baca jurnal pun cam tak ada kesudahan, konon baca sebab nak edit proposal, entah apa yg nak diedit..pun aku tak tau..tapi sebenarnya bukan tak tau, masalahnya aku yang tak benarkan diri aku tau..heh apa punya ayat daaaa...

actually aku sedang dilanda penyakit M**** yg sangat kritikal..M*** dalam semua aspek...ha kau...tu dia..aspek apakah yg dimaksudkan dalam ayat 'semua aspek' itu..??

bagi keadaan aku sekarang ni semua aspek itu meliputi:-

1- aspek aku sebagai seorang pelajar, aku Malas nak membaca/study,membuat kerja kerja ilmiah untuk membaiki/menambah ilmu pengetahuan..(waahh tulis ni pun dah rasa cam ilmiah gitu ehemm..:)

2- aspek aku sebagai emak dan wifey...aku Malas nak buat keje keje ke'ibuan' dan kerumahtanggaan ni..anak ajak sembang aku ngangguk je, husband citer2 aku iyekan aje, dapur rumah pun tak berasap..heheh..muhammad suruh cebukkan berak, aku mengeluh panjangg..kain dah basuh selonggok buat tak nampak je...aduiii...

3-aspek aku sebagai driver di jalan..aku Malas nak bagi signal kalau tukar lane, orang cut lane aku , aku malas nak hon, nampak debu kat karpet kereta, malas nak sapu/buang..

4- aspek aku sebagai manusia yg perlu makan minum, malasnya nak makan, apatah lagi masak,(wink**) makan pun malas...mandi ala kadar je asal badan rasa segar sket..takda beriya mem'berus' bagai macam biasa....

5-aspek sosial aku...malas nak bertegur sapa, cth: gi lab kat UM pun aku hai hai sorang dua, pastu sumbat telinga layan laptop...orang keliling bersembang bagai nak rak aku buat muka toye je...terserempak dgn student biasanya suka senyum, ni boleh pulak aku corner patah balik tukar jalan, sebab malas nak beri senyuman...

huuh apa lagi, pendek kata memang penyakit M sedang melanda aku dengan GIAT SEKALI sekarang, dan kerana sebahagiannya melibatkan orang lain maka ada orang yg nampaknya telah menunjukkan tanda2 TIDAK SUKA dengan penyakit aku ini....jiwa pun kacau...

aku pun frust dan tak suka dengan penyakit ni, tapi aku nak buat camane..(ni ayat org suka berdalih...lantaklah!!!) doa doalah moga moga tak berpanjangan..

kepala tengah fikir apa agaknya yg boleh jadi ubat supaya penyakit ni sembuh dan aku bertukar menjadi rajin..pls note , aku tulis "bertukar menjadi rajin" dan bukannya "KEMBALI menjadi rajin" kerana aku tau sebelum ni pun aku bukannya rajin sangat cuma ...TAK MALAS...:PP

so semalam sedang jiwa kacau, dan anak anak semua dah tidur, aku stopkan kerja study aku tu..dan mulalah menjelajah ke dunia youtube..mula mula cari video klip M.Nasir...layan lagu Mustika..fuhh bahagia...pastu teringat citer Gilmore Girls...

aku doa mohon pada Allah SWT tolonglah hapuskan penyakit M** ni...aminn

1 comment:

rodhiah_rahman said...

so, ni la salah satu sebab blues ni jugak eh? hehe.. happens to everyone, cuma mungkin masa n situasi je berbeza kut.. dh musim monsoon ni, mungkin dibawa angin, heh...
try dengar lagu ni, Jangan Menyerah, D'Masiv.. ade kawan bg... helps a bit, sebab lirik dia inspiring.. em, noor try email, takpe...
anyway, as always, read tafsir helps a lot too... :)