Monday, May 31, 2010

countdown- 5 hari lagi

first day this week, sampai uni pun agak lambat, dalam kepala dah takda fikir hal studi sangat, duk fikir apa nak buat balik, apa nak beli nak makan, bila nak jumpa kenkawan , etc...

tapi sampai je kat uni, bila start mengadap PC, momentum nak studi tu datang juga, Alhamdulillah..cuma ada beberapa perkara yang dah dirancang last week nak buat this week belum buat lagi..susah sket lah rasanya..nak nak kalau yg kena berurusan dengan org, nak tanya tanya org..hai..rasa susahnya la, kalau benda yg boleh deal sendiri sendiri tu rasanya takda masalah, yg nak kena baca, tulis, gubah, bla bla boleh buat dgn efisien, tapi bila bab bab nak kena jumpa irg tanya, explain, bagi feedback ni..rasa berat je nak buat, tapi memang nak kena buat juga kalau tak tak ada progress lah, sebab mostly, benda benda ni nak kena tanya org, minta org explainkan barulah dapat solve...so sambil sambil aku duduk tinjau tijau apa yg nak di isi dalam borang confirm, kepala pun ligat berfikir plan utk esok dan seterusnya sampai khamis...

moga2 aku dapat penuhi saki baki hari2 ni dengan keje yg berfaedah dan bukan dengan menangguh kerja..insyaAllah..kuatkanlah semangat aku, hilangkan perasaan malas dlm diriku ini, dan permudahkan lah urusan ku..YaALlah..amiin ya rabbal alamin..

tadi sebelum balik, seperti biasa aku suka recap balik apa yg dah aku buat hari ni..:-
-aku edit isi confirmation form kat part introd-ni pun cam slow je, nak kena kait dgn literature dari papers tu yg tak pandai tu..
-take note on method yg aku plan nak pakai, macamana measurement chemical yg dibuat oleh literature

tu je 2 keje aku tadi, tak productive sangat hari ni,maklumlah isnin.monday blues...

No comments: