Tuesday, June 22, 2010

balik malaysia 2

sampai tengganu hari 7 jun malam, terus sambar makan laksa tengganu yg memang kegilaan ku..Alhamdulillah, ummi yg memang prihatin bobona selera anaknya yg sorang ni..

dan start esoknya, sessi makan pun bermula selama dua minggu..apa yg aku nak makan hampir semua dapat..wow, berat badan memang naik..limmaaa KG..hah hebat betul..apa taknya makan 4-5 kali sehari dengan lemak tepu tak tepu, semua aku sapu, even gulai daging terengganu untuk kenduri kahwin pun aku dapat makan, eii best..takpe laa..

ada kawan tanya, " eh dah habis ke balik ni?? balik for good ke??...aku jawab, " oh belum habis lagi, baru 10 bulan, bukan balik for good, balik for FOOD!!!"..heh

dapat duduk kat kampung lama memang best, tapi disamping tu tetap kena buat juga keje study sket sket sebab balik dari malaysia ni aku kena struggle siapkan untuk confirmation , dateline nya 20july..

time nak balik melbourne sungguh rasa tak best macam langsung tak excited...beli barang pun sket sket je, cukup syarat je..tapi still kena kuatkan semangaat , kena ingat tanggungjawab , kalu tak mau aku cabuutt...heheh..

balik KL 18jun pakai kereta jal, thanks jal..19jun husband kursus, aku merewang dgn anak2 dan achiknya gi tengok toy stories 3.yg bestnya dapat tengok free kat e-curve kota damansara, tm-net taja utk customer dia tapi ramai tak datang, tetiba time aku terdongak2 cari kaunter nak beli tiket, cik kak tm-net ni datang offer tiket..Alhamdulillah, niat dari melbourne lagi kalau ada time and rezeki nak ajak anak2 tengok citer ni, sebab kat ausie, channel 7 tayang toy stories 1 & 2 back to back, promotion utk sequel dia... punya seronok dengar anak2 aku gelak..bahagia..last2 niat yg baik di balas free oleh Allah SWT...tiket free dengan package popcorn dan air coca cola sorang satu...toy stories 3 memang best, nak nak part si Buzz tu cakap spanish ngorat si jesse.. sebab tersalah adjust lepas kena change mode to demo oleh si bear jahat.., mak aaii gelak riuh satu panggung...anak2 aku memang enjoy sesangat..

pastu pekena kenny rogers then cari seluar panjang utk anak2 aku..kira macam tercapai maksudlaa, objective aku hari tu..kesimpulannya itu adalah hari best sebelum balik melbourne...hemmm.Alhamdulillah.. dan thanks a lot achik!! (tinie) sebab temankan kitorang..heheh

p/s:oh ye..privatised rupanya blog i, tersalah tekan kot masa adjust adjust dulu...dah public balikk

No comments: