Saturday, September 26, 2009

ulasan novel1

2 bulan lebih di sini, antara perkara yang mengembirakan adalah dapat ke library pinjam novel..novelnya tak adalah baru sangat.suka ambik yang larger edition, besar (off course) dan tulisannya lagi jelas..baru habis dua, too good to be true dan secrets..comparison antara 2 ni, secrets is much much better..kisah cinta (off course la..)tapi cinta orang dewasa bukan remaja or cinta monyet..apa yang best adalah penulis ni freya north kaitkan tempat watak watak tinggal dengan tempat yang dia pergi melancong, sebab kat last pages ada gambar dia di tempat yang diceritakan dalam novel tu...
kisah hero seorang 'bridge builder' dan heroin , 'house keeper' jatuh cinta, tetapi masing masing ada rahsia silam yang akhirnya terungkap secara spontan...dan masing masing terima hakikat dan off course happy ending..
cara freya mengulas kisah watak dan tempat mereka berjumpa, hero yang mempunyai memori masa kanak kanak yang menyedihkan sangat sukakan jambatan dari kecil sehingga menyimpan cita cita menjadi pembina jambatan, kerana dia menyaksikan sendiri jambatan berdekatan rumahnya dirobohkan di hari jadinya, sedangkan di jambatan itulah dia selalu melepaskan kesedihan apabila berlaku pertengkaran antara ibubapa dan apabila dia dimarahi oleh perkara yang dia tidak lakukan,so walaupun ayahnya nk dia jadi doktor, pada hari jadinya itulah dia ambil keputusan untuk membina jambatan bila besar, menggantikan jambatan kesayangannya(cam civil engineer la tu) sangat menarik...dan menyentuh hati dan romantiknya..heroin cam betul bendul sket tapi seorang wanita yg sangat convensional..thats why hero terpikat, hero lamar heroin di atas jambatan yan dia buat sendiri...heheh..
nanti nak cari lagi novel freya north, dia penulis 'pillow talk' yang dapat anugerah romantic novel of the year tahun 2008..
kat atas tu gambar freya north di kilang cetakan novel secrets..more picass in the link..

freya north kedua dari kanan...cute and smart...dia give-up phd study untuk menulis novel..toiingg!! kalaula diriku ada gift camni takyahh nak susah susah perah otak buat phd..huhuhu

No comments: