Monday, September 21, 2009

hari raya di melbourne + picass

dah sehari berhari raya di melbourne.apa yg di buat di sini adalah membahagikan sambutan kepada beberapa daerah, jadinya macam kami sekeluarga di north coburg, joint dengan orang malaysia di daerah sekitarnya.

sambutan di adakan di dewan sekolah kat glenroy, berhadapan dengan rumah kawan,Zura.Dengar cerita dewan disewa dari hari jumaat hingga ahad.AJK ditubuhkan untuk memastikan sambutan pada hari tu akan berjalan lancar.

Encik Yusdi jadi AJK siapkan dewan,so tolong susun susun kerusi dan hampar tikar, susun meja untuk letak makanan dan sebagainya..lepas tu ada pembahagian memasak juadah.kebetulan terkena masuk group untuk siapkan mee/laksa,so kami pun apaa laagii..laksa kuah putih jadi juadah pilihan..
anak anak semua sangat gumbira sebab raya lahh off course..even duduk entah mana mana ,semangat diorang ni masih sama, cuma kekadang diorang sebut sebut nama sepupu sepapa diorang laa..yelahh biasa riuh rendah main kat rumah wann ramai ramai dengan sepupu ,kat sini tak adalahh..hikhik..
ni muhammad lepas dah siaapp..dia memang suka pakai baju melayu dengan songkok
ni kat luar rumah sebelum bertolakk..ish tak nampak pulak muka ina, so tangkap lagi satu..
seterusnya gambar dalam dewan..

ni khutbah raya..di bacakan oleh ustaz Nushi..

pastu kameraman dah penat nak makan pula...so ni jelah sempat di ambill...


so far so good..okaylaa,untuk orang yg tak ada hala tuju kan, kumpul je kat sini makan, lepak cakap cakap,kejar anak anak...pastu dalam pukul 2 balik...laksa??? okay la juga ...ada la juga orang yang nak menjamahnya tapi tak habislaa..makanan banyak sangat..buat balik dan makan sendiri :-)

No comments: