Friday, January 29, 2010

nak join modeling laa..(PhD updates)

alaa sungguh fed-up rasanya menatap kertas kertas "black & white" (journal laa tu) yg sungguh boring tanpa warna warna menarik..kekadang menjadikan hari hari ku sungguh kelabu, mood pun kelabu, jiwa pun kelabu ???!! haa..haii,
patutla ada org cakap belajar tinggi boleh menambahkan kematangan, menjadi lebih "tua" dari usia sebenar, sebab ilmu dah bertambah, ye ke sebab ilmu bertambah?? bagi aku ilmu bertambah tu yelaa, Alhamdulillah..

tapi yg bertambah juga adalah:-
-kedut kedut muka sebab asyik berkerut, memikir apasal baca 44 kali pun tak faham2
-sawang sawang dalam kepala makin banyak bila makin banyak benda di baca dan tak di mengerti
-hati tak berapa nak gembira, asyik memikir kerja kerja kerja aje
-mulut asyik muncung, concentrate la katakan, otot2 muka pun jadi ketat..
-kalau pandang barang2 kat kedai pun asyik nampak benda kelabu aje

yelaa logik apa..asyik ngadap benda hitam putih aje apa nak buat,mata pun kelabu jadinya..dahla memang rabun ('kelabu'- org tganu kata)...

memandangkan pada list yg sungguh efisien di berikan di atas, satu kesimpulan telah dapat dibuat..list di atas adalah faktor2 yg boleh mencepatkan ke'tua'an..ada orang memang suka/jadi 'tua' sebelum masanya, contohnya adalah:-

-budak kecik nak mekap cam org besar
-tengah sekolah sibuk nak berboyfriend
-baru pandai sikit dah sibuk nak judge orang buat ni salah buat tu tak kena, diaa je sorg yg pandai..sume org kena dengar cakap dia..
-baru anak 3 dah nampak cam anak 10 ...alamak aku kah itu ...
dah dah menambahkan sesak dlm dada je memikir benda nii....tak boleh jadi, aku taknak 'tua' sebelum masanya walau umur dah hampir nak masuk angka 4 dah nii..aku nak jadi wanita berumur 4 di depan yg ceria,anggun, ayu,bahagia,tenang dan satu bonus kalau org tak agak umur aku berangka 4 di depan..heheh..
jadi seperti kata pepatah, "jgn asyik memandang langit di atas, jengukllah juga rumput di bumi"(alamak betuii ke ni, lebih kurangla kot..)..
so sambil sambil membuat kerja phd ni aku nak 'take a break' la ..ceria ceriakan diri dgn benda benda lain supaya nampak juga warna warna indah yg banyak di sekeliling dan tidak asyik memikirkan HITAM & PUTIH sahaja...........
supaya InsyaAllah, muka yg berkerut dapat diregangkan, mulut yg muncung dapat tersenyum, kepala bersawang dapat dilapangkan, dan warna kelabu dapat di tukar pada warna warni yg menarik...
barula jiwa menjadi tenang, hati tak bimbang, muka tak masam.. proses penuaan pun berkurangaaaannnn....InsyaAllah..:P

so semalam sedang ngadap bende "kelabu" itu aku dah buat keputusan untuk menceburi satu bidang baru ...ye modelling..memang kat RMIT ni ada, banyaaakk peluang, lebih lebih lagi kat school electrical engineering aku ni heheh...

berangan sekejap..bestnyer dapat pakai baju cantik2, mekap cantik2, dandan rambut bagi vogue pastu org ambik gambar, kot sini kot sana tengok atas tengok bawah...cam ni..


(photos from America's Next Top Model) ahhh..barula meriah sikit hidup, colourful, full of beauties, takla kelabu aje..

hahaha ..zuuuupppp

walaupun begitu modeling yg aku kena involve ni bukanlaa seperti di atas..supervisor aku baru bagi kerja suruh aku cari 'black & white" paper (journal la tu) on solar cell circuit modeling..so inilah modeling yg aku akan ceburi..

haha kalu modelling cam kat atas, nanti en yusdi terkejut badak pulak kang, mengucap panjang apa sudah jadi kat bini dia, tension sangat kahh buat phd sampai ke situ peginya..

apa apa pun takdanyaa dapat nak berfoya foya berjoli katak, entry ini pun hanya nak sedapkan hati sendiri yg agak panik mikirkan camne pulak aku nak study modelling aspect nii..aku takda background engineering..emmhh takpa, redahh je laa

so

SELAMAT MENCEBURI BIDANG MODELING PADA DAKU

semoga aku berjaya...

USAHA TANGGA KEJAYAAN

sekian.terima kasih

p/s:thanks noor, kekdg memang semabo sket my english spelling, (joint-join) ikut sedap mulut sendiri jekk..

2 comments:

rodhiah_rahman said...

cik kak, pakai highlighter color2 la nak bagi warna sikit kat journals tu... apa kata cari hobi baru ke? oh, lupe, blogging kira hobi jugak la ek? hehe... btw, join, yang, bukan joint...:p

studi vs work said...

hahaha thanx