Friday, April 30, 2010

all about 5 papers

arrive at uni - 9.48
arrive home - ~12pm

hari ni balik awal sebab ada orang internet nak install wireless internet connection, appointment kata midday to afternoon before 5pm so ingatkan lepas kul 12, cause husband nak gi solat jumaat maka aku lah kena balik awal...tetapi mamat internet datang awal 11am dah sampai dan installation tak sampai pun sejam...so yaahhoooo aku sedang menaip menggunakan pc aku dan muhammad dengan excitednya menonton power rangers..best ooo ingat kalu ada 10 laptop nak bukak sume sekalii 10 10, punyala seronok...

lama tak update study dan buat entri kerana nilah, internet connection lama dah kena potong, kepunyaan penyewa dulu, dan ambil masa masukkan yang baru ni, tapi penantian yg sangat berbaloi, kerana lepas ni husband kata kalau nak lepas geram ber'internet' sepanjang masa pun takpa, sebab dia tak kacau aku, aku pun tak akan kacau laptop dia, anak pun boleh main game sendirikk..best

study aku agak kurengg best this and last week, kena belajar guna sputtering machine, oh sangatlah susah dan ambil masa sangat lama utk bina confident diri...SV dari india dah sampai dan aku masih tak tau apa yg aku kena buat report ni sebab result bukannya gempak pun..try la tengok weekend ni macamana,kot2 dapat ilham ke..

2 hari lepas, tengah bosan bosan terbaca satu artikel, dari seorang phd holder, dia kata sebagai phd student jangan fikirkan sangat tentang thesis tapi focuskan pada papers, everything from your work focus on writing paper about it, and at least dapat 5 papers with high impact..mak ooii, tenganga tetiba aku baca..5 tuu..tapi bab thesis tu logik jugakan, bila ada paper barulah confident nak tulis thesis...tapi bab 5 paper tu wow wow wow..tak terkata iii....

No comments: